Hultafors Group management.

 
 
image

Martin Knobloch

CEO

As Chief Executive Officer of Hultafors Group, Martin has overall responsibility for creating, planning, implementing, and integrating the strategic direction of the company.

Before joining Hultafors Group, Martin worked for the Bosch Group, most recently as CEO for BSH Home Appliances Northern Europe. His earlier roles at BSH include positions in corporate strategy, head of product marketing, head of a product division and member of the global digital business board. Prior to joining BSH, he started his career at the Siemens Group. He has worked in several European countries and the United States.

Martin studied Industrial Engineering with a focus on Corporate Management and Leadership in Karlsruhe, Germany and Sevilla, Spain.

image

Jens Eriksson

DIRECTOR M&A and STRATEGY

Jens er ansvarlig for Hultafors Groups generelle M&A-agenda, den strategiske planleggingsprosessen og prosjektstyringskontoret, som koordinerer gjennomføringen av strategiske initiativer.

Før Jens begynte i Hultafors Group, var han direktør for forretningsutvikling i Investment AB Latour, Hultafors Groups holdingselskap. Før dette jobbet han for skjæringsløsning- og sveiseleverandøren, ESAB, der han hadde ulike roller knyttet til blant annet markedsføring, prising og strategiske prosjekter. Jens sin tidligere erfaring omfatter ulike roller innen ledelsesrådgivning.
 
Jens har en mastergrad i anvendt matematikk fra Chalmers tekniske høyskole og en Bachelorgrad i Bedriftsøkonomi fra Universitetet i Gøteborg.
image

Anna Sand

Director HR & Communications

I sin rolle fokuserer Anna på å støtte vekst og endring i en organisasjon i utvikling, personer og team, samt å etablere en effektiv HR-støtte for ledere.

Anna har bred erfaring med HR i selskaper som som har opplevd rask vekst. Hun har en mastergrad i HR fra Universitetet i Gøteborg.

image

Torbjörn Eriksson

Chief Commercial Officer, CCO

Som Chief Compliance Officer er Torbjörn kommersielt ansvarlig, noe som innebærer at han tar seg av sentrale kommersielle ressurser som markedsføring, forretningsprosesser, forretningsutvikling, netthandel og digitalisering.

Torbjörn leder dessuten Hultafors Groups markedsoperasjoner, deriblant salgsselskapene i 14 land og det internasjonale salget (eksport og internasjonale direktekontoer).
 
Torbjörn har bakgrunn fra IT- og industrisektoren, der han har hatt ulike lederroller i selskaper som Cisco Systems, B&B Tools, Statoil Lubricants og Monier Roofing. 
image

Camilla Monefeldt Kirstein

DIRECTOR BUSINESS UNIT WORKWEAR

Camilla har vært direktør for forretningsenhetene siden 2013, og er ansvarlig for varemerkene Snickers Workwear, EripioWear og Puvab.

Før hun begynte i Hultafors Group, hadde Camilla ulike lederstillinger i Oriflame Cosmetics AB, SAS-konsernet og K-World, hun jobbet også som bedriftsøkonomisk konsulent i McKinsey & Company.
 
Camilla har en mastergrad Industriell Økonomi fra NTNU i Norge og en mastergrad i Operational Research fra London School of Economics and Political Science (LSE).
image

Mikael Sundström

EVP BU Footwear

Mikael has been Business Unit Director since 2019, and is responsible for our brands Solid Gear, Dunderdon and Toe Guard.

Before joining Hultafors Group, Mikael served as CEO and Chairman of the Board in scale-up companies with focus on international expansion. Mikael has also served in various leadership positions at large-cap companies Ericsson and ASSA ABLOY.

Mikael has a M.Sc. in Industrial Engineering and Management from Chalmers University, Sweden coupled with Business studies at Simon Fraser University, Canada.

image

Joakim Ohlander

Director Business Unit Head Protection

Før Joakim begynte i Hultafors Group, var han medeier og MD i Hellberg Safety i 8 år.

Joakim har tidligere jobbet internasjonalt innen personlig verneutstyr og medisinsk virksomhet, og har hatt flere lederroller i EU, Asia, Afrika, Latin- og Nord-Amerika.

Joakim har en ingeniørgrad og en Mastergrad i juss.
image

Peter Chatel

President Hultafors Group North America

Peter er ansvarlig for å Hultafors Group i Amerika. Fokuset til Peter er å lede strategier for å oppnå vekst for Johnson Level, i tillegg til å lansere alle merkene til Hultafors Group i det amerikanske markedet.

Før han begynte i Hultafors Group i slutten av 2018, drev Peter med kommersielle og generelle lederstillinger med Black & Decker, Pentair Tool Group, Walter Meier, og nylig Senco Brands. Han har arbeidet i både Canada og New Zealand. Peter tok en Bachelorgrad i Business Marketing fra Michigan State University, og en MBA fra Loyola University of Maryland. 

Denne siden bruker cookies. Ved å bruke Hultafors Gruppes nettsider, godtar du bruk av cookies. Les mer